Organizatorzy i Partnerzy: Wydział Informatyki AGH, Koło Naukowe BIT AGH.
O projekcie
MaturaXDiament to inicjatywa zapoczątkowana przez grupę studentów z Koła Naukowego BIT AGH, której celem jest przygotowanie uczniów szkół średnich z całej Polski do matury z informatyki oraz do zmagań o Diamentowy Indeks AGH. Do stworzenia pierwszej edycji studentów zainspirowały osobiste doświadczenia nauki do matury oraz wspieranie rodzeństwa i znajomych w przygotowaniach do egzaminu.
Dla uczniów
Udział w projekcie MaturaXDiament to szansa dla każdego ucznia, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły. Udział w prowadzonych online zajęciach jest całkowicie bezpłatny, jednak wymaga zaangażowania i regularnego uczestnictwa.
W ramach projektu MaturaXDiament uczestnicy mają okazję wziąć udział w cyklu wykładów wprowadzających w świat algorytmiki, sieci i wszystkiego, czego potrzebują na początku ścieżki informatycznej. Uczniowie będą aktywnie uczestniczyć w spotkaniach, zgłębiając tematy zgodne z wymaganiami na egzaminie maturalnym z informatyki oraz rozwiązując odpowiednie zadania. Problemy napotkane podczas rozwiązywania zadań będą mogli omówić z prowadzącymi zajęcia. Uczestnicy będą przydzielani według poziomu zaawansowania do małych grup, składających się z 10-12 osób. Dzięki temu koordynatorzy będą mogli dopasować zadania, zagadnienia oraz tempo pracy do swojej grupy, na co często brakuje czasu w szkole. Zajęcia będą prowadzone przez studentów kierunku Informatyka z Wydziału Informatyki AGH, którzy są członkami Koła Naukowego BIT.
W trakcie drugiej edycji kursu zajęcia będą odbywały się online, raz w tygodniu i będą trwały od września 2024 r. do matur 2025 r. To intensywny program edukacyjny, który ma na celu solidne przygotowanie do egzaminu oraz zdobycie cennych umiejętności informatycznych.
Dzięki udziałowi w projekcie MaturaXDiament uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do osiągnięcia sukcesu na maturze z informatyki. To doskonała okazja, by przygotować się również do dalszej edukacji na studiach oraz konkursu Diamentowy Indeks AGH. Zajęcia oferują nie tylko solidne przygotowanie do egzaminu maturalnego, ale także cenne umiejętności, które otworzą przed uczestnikami drzwi do świata informatyki i technologii.
Zapisy do kolejnej edycji trwają do 14.07.2024 r.
Więcej informacji znajduje się w formularzu: https://forms.office.com/e/2KHjxB46CB
I edycja MaturaxDiament
Pierwsza edycja MaturaXDiament przyciągnęła uwagę ponad 150 uczniów z różnych regionów Polski.
Czternastu prowadzących, studentek i studentów kierunku Informatyka na Wydziale Informatyki AGH a zarazem członków Koła Naukowego BIT, regularnie prowadziło zajęcia online w małych grupach, dostosowując poziom do tempa i potrzeb uczestników. Cykl wykładów, ćwiczeń i zadań online miał na celu kompleksowe przygotowanie uczestników do matury z Informatyki oraz konkursu Diamentowy Indeks AGH.
Kolejna edycja projektu, dzięki zaangażowaniu i wsparciu uczelni, ma za zadanie wesprzeć jeszcze więcej przyszłorocznych maturzystów.
Opinie uczestników
Projekt MaturaXDiament spotkał się z pozytywnym przyjęciem uczestników I edycji.
Arek, który pomagał nam w przygotowaniach do matury z informatyki, prowadził rzetelne i dostosowane do poziomu naszej grupy zajęcia, w bardzo miłej atmosferze. Po BIT Maturze nawet znienawidzony w szkole Python nabrał trochę jaśniejszych barw.- Gosia, tegoroczna maturzystka |
Bardzo polecam kursy BIT matura. Informatykę zdawałam w Pythonie. Uważam, że wykłady były prowadzone na bardzo wysokim poziomie, patrząc na to, że kurs był całkowicie bezpłatny.- Magda, tegoroczna maturzystka |
Koordynatorzy projektu
Aleksandra Poskróbek - pomysłodawczyni inicjatywy i studentka III roku Informatyki na Wydziale Informatyki AGH.
Aleksandra podkreśla znaczenie dodatkowej edukacji w dziedzinie informatyki:
Godzina informatyki tygodniowo to zdecydowanie za mało, żeby przygotować się do zdania matury z dobrym wynikiem, który pozwoli dostać się np. na wiele kierunków na AGH.
Szymon Rusiecki - przewodniczący Koła Naukowego BIT AGH, również studiujący na 3 roku Informatyki.
Szymon podkreśla:
Działamy przede wszystkim, żeby wyrównać szanse dla uczniów z mniejszych miejscowości i pomóc tym, którzy nie mogą pozwolić sobie na płatne korepetycje.