Za nami pierwsze Debaty Oksfordzkie Wydziału Informatyki AGH. Wydarzenie dostarczyło uczestnikom wielu emocji, merytorycznych argumentów oraz ciekawych spostrzeżeń - zarówno po stronie propozycji, jak i opozycji.
Na jednej sali spotkała się cała społeczność Wydziału Informatyki: studenci, absolwenci, pracownicy, przedstawiciele Rady Programowej oraz eksperci z branży IT. To wyjątkowe połączenie różnych perspektyw sprawiło, że dyskusje były dynamiczne, wielowymiarowe i inspirujące.
Przejdźmy do podsumowań i wniosków.
Debata 1:
W procesie kształcenia informatyków kompetencje miękkie są ważniejsze niż twarde.
W głosowaniu publiczności przewagę uzyskały kompetencje twarde, co pokazuje, jak kluczowe i fundamentalne są w kształceniu informatyków. Jednocześnie uczestnicy debat podkreślali, że kompetencje miękkie pozostają niezwykle istotne.
Wnioski z dyskusji wskazują:
• znaczenie połączenia kompetencji twardych i miękkich, które daje realną przewagę w pracy zawodowej,
• konieczność rozwijania zarówno wiedzy technicznej, jak i umiejętności interpersonalnych,
• rolę tej synergii w przygotowaniu studentów do wyzwań współczesnej branży IT.
Debata 2:
Nie tylko Stanford ma wizję. Czy WI AGH może być miejscem, gdzie rodzą się innowatorzy?
Debata wywołała wiele emocji i dynamiczną wymianę argumentów. W głosowaniu przewagę uzyskała strona opozycji, co stworzyło przestrzeń do refleksji nad dalszym rozwojem Wydziału.
Wnioski płynące z debaty obejmują:
• identyfikację obszarów, które warto wzmacniać,
• wskazanie kierunków pracy, nad którymi powinna skupić się społeczność WI AGH,
• znaczenie komunikowania projektów i działań, które już są realizowane.
Debata stanowi inspirujący impuls do podejmowania kolejnych działań sprzyjających rozwojowi innowacyjnego środowiska akademickiego.